Meghosszabbítják az állami e-autó programot
Március végéig pályázhattak volna a vállalkozások, de a határidőt novemberig kitolták.
Március végéig pályázhattak volna a vállalkozások, de a határidőt novemberig kitolták.
A tartósan drága üzemanyag és a feszített munkaerőpiaci helyzet miatt a vállalkozások számára fontos ösztönzési és megtartási eszköz a vállalati kocsi korlátlan magánhasználattal. Domokos László összefoglalója.
Mostanság sokkal inkább a Skodák hódítanak.
A cég szerint az elektromos autógyártó pontatlanul szállít, árai pedig ingadozók.
A drága üzemanyag és a kiélezett munkaerőpiaci helyzet miatt a cégek számára egyre fontosabb ösztönzési és megtartási eszköz a vállalati kocsi, korlátlan használattal.
A közlekedési államtitkár új mávos utastájékoztatási rendszert ígért, az 5-ös metró alagútja szerinte 18 év múlva sem lesz meg, egyes elővárosi vonatokon pedig kevesebb kocsival közlekednek a járatok a spórolás jegyében.
Mintegy 800 ezer személygépkocsit érinthet a céges fenntartású autók kiszorítása az ársapka alól – értesült kormányközeli forrásokra hivatkozva a Portfolio.hu.
A tranzakciós illetékek emelése az Általános Szerződési Feltételek alapján az ügyfeleket terhelheti. Hasonlóan léphetnek a lízingcégek is.
Legalább kétszer annyit futnak, mint a magánhasználatban lévők.
A Seat Leon mindig is a spanyol márka legjobb megjelenésű autója volt. A megújult változat most akkora lett, hogy az eddig legjellemzőbb hátránya, a mérete se lehessen kifogás ellene.
A közautózás lehet a cégautó jövője, már nálunk is elérhető a Share Now for Business szolgáltatás.
Ráfért a ráncfelvarrás a középkategóriás cégautóra, amely mostantól kombiként is rendelhető hibridhajtással.
Mit kezdhet a bizonylatokkal az, aki a céges autójával külföldön tankol, parkol, vagy utazik autópályán? Ezt járta körül az Adózóna.
Hogyan veheti meg a céges autót a kft.-től az autót ténylegesen használó egyik tulajdonos tag? – kérdezte az Adózóna olvasója.
Az új évtől változott a saját tulajdonúnak minősülő jármű fogalma a költségelszámolás szempontjából. Az Adózóna most bemutatta, hogy mit jelent ez a gyakorlatban.
Hogy kell levonni a céges autó üzemanyagszámláinak áfáját, ha a dolgozók ezzel járnak haza a lakóhelyükre is? Olvasói kérdésre válaszolt az Adózóna szakértője.
A guminyomást ellenőrizni a legtöbb embernek nem a rutin autózás része, de ha a telefonon jelzi az abroncs, hogy lapos, az mindjárt más.
A nagyobb vállalatok az autóbeszerzések során inkább új autókat vásárolnak, azonban a kkv-k esetében jó alternatívát jelentenek a minőségi, ellenőrzött múltú használt autók is. Az országos márkakereskedői hálózattal rendelkező Das WeltAuto telephelyein éppen ezért az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a céges vevők száma: míg korábban a magánvásárlók voltak többségben, az elmúlt évben már ötven százalékra emelkedett a vállalatok aránya. Ezzel persze az újautós statisztikát még közel sem érte el a használt autós terület, hiszen ott a vásárlók 80-90 százalékát teszik ki cégek.
Nyomkövetőt is rakhat a munkahely a céges autóra, letilthatja a közösségi oldalak használatát vagy a csetelést, kikötheti, hogy a céges mobilról nem lehet felhívni a családtagokat sem – mindez teljesen szabályos. Csak előre kell szólnia erről a dolgozóknak. Akik stikában könnyen megkerülhetnek sok tiltást. Sokszor pedig teljesen kártékony az alkalmazottak rövid pórázon tartása.
Eladásra kínálja a felszámoló a bedőlt Széchenyi Bank öttagú flottáját. Sajnos csak csomagban lehet megvenni az autókat, az irányár 31,7 millió forint.